Vårt sortiment består av ett urval av tillbehörsprodukter från världsledande tillverkare av kvalitetsprodukter som tillhandahålls av Nautec AB.
Vårt sortiment består av ett urval av tillbehörsprodukter från världsledande tillverkare av kvalitetsprodukter som tillhandahålls av Jan Comstedt AB.
Vårt sortiment består av ett urval av tillbehörsprodukter från världsledande tillverkare av kvalitetsprodukter som tillhandahålls av Nautec AB.
Vårt sortiment består av ett urval av tillbehörsprodukter från världsledande tillverkare av kvalitetsprodukter som tillhandahålls av Jan Comstedt AB.
Det är enkelt att göra en retur hos Björklunds Båtakut AB. Du behöver inte fylla i varken lappar eller krångliga formulär. Det enda du behöver göra är att skicka tillbaka produkterna till vårt lager, så återbetalar vi dig.
För att göra det enkelt att returnera dina varor skickar vi en retursedel efter att du kontaktat oss. Spara kvittot på inlämningen av din retur.
Vi hanterar normalt returer inom 5 dygn från att vi mottog den.
Hos Klarna kan du markera att du returnerat en del av eller hela din order. Har du betalat mot faktura eller delbetalning pausas på så vis din faktura tills returen är hanterad. Har du betalat med kort eller direktbank kommer du snabbt bli återbetalad när din retur är mottagen.
Vi rekommenderar att du laddar ned Klarnas App ”Smooth” – den är ett fantastiskt sätt att hantera betalningar, fakturor, påminnelser och returer.
Nedanstående information återfinns även under köpvillkor.
Vi erbjuder dig ångerrätt i 14 dagar från leveranstillfället. Du kan också ångra ditt köp på delar av din order om du inte skulle vara nöjd eller om du ångrar dig. Se nedan hur du gör för att skicka tillbaka dina varor till oss.
Vill du byta en produkt till annan modell, färg eller storlek kan du göra det enkelt genom att returnera produkten och beställa en ny på webbshopbbab.se. Notera att det blir ett nytt köp.
Skulle du ångra dig, vara missnöjd med ditt köp eller vill byta till annan vara så kan du returnera dina varor till oss. För att göra detta skickar du helt enkelt tillbaka paketet till oss. Du kommer bli debiterad för returfrakten via Klarna. OBS: det är jätteviktigt att du packar de produkter som du skall skicka tillbaka i samma paket eller samma storlek på paket som du fick från oss.
Du är också välkommen att skicka tillbaka paketet på eget vis och betala frakten direkt till vilket fraktbolag du vill. Vi hanterar returen så snart paketet återkommit till oss. För mer fullständig information om din ångerrätt kan du gå till konsumentsverkets hemsida.
Det är viktigt att att produkten skickas tillbaka till oss i säljbart skick; det innebär att den skall vara förpackad i originalförpackningen och den skall inte ha använts. Ingen form av tejpning på originalförpackningen kan accepteras – därför måste du använda ett robust ytteremballage. Alla etiketter skall sitta kvar på varorna och eventuella manualer skall bifogas.
Det är du som har ansvaret för att en retur kommer tillbaka till oss; om vi inte mottar din produkt kan vi inte godkänna returen. Det är också ditt ansvar att produkten inte skadas under transporten. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på din retur för skadat emballage.
Vi hanterar normalt returer inom 5 dygn från det att vi mottog den. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev. Det går inte heller att skicka tillbaka en retur genom att posta den med frimärken – utan frakttjänsten behöver vara av den typ som körs ut till vårt lager. Returen får alltså inte hamna hos ett ombud eller liknande.
Efter mottagen och accepterad retur genomför vi återbetalning senast inom trettio dagar från det att vi tog emot returen. Återbetalning sker aldrig kontant utan alltid antingen genom tillbakabetalning på ditt kort eller genom insättning på ditt bankkonto.
För att vi skall kunna godkänna din retur måste du kunna bevisa att du köpt varan av oss; därför skall du alltid spara orderbekräftelse och kvitto på betalningen.
Om du har beställt produkter från oss med leverans till ombud och du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss. Då kommer du att bli debiterad för frakten samt en hanteringskostnad.
Vi rekommenderar dig att istället hämta ut paketet och returnera försändelsen.
Om en produkt inte fungerar, är skadad eller inte motsvarar den beskrivning som vi har angivit vid köptillfället kan du reklamera produkten. Det är bara ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten. Om du har använt produkten och fel har uppstått på grund av normalt slitage gäller inte reklamationsrätten. Reklamation skall göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation av en produkt skall du först och främst kontakta kundtjänst. Det gör du genom att maila oss på kundtjanst@webbshopbbab.se.
Alla returer ska skickas till:
Björklunds Båtakut AB
Arkitektvägen 6
14945 Nynäshamn